Ir dažādi tehnoloģiju rīki, ko var izmantot, lai nodrošinātu attālinātas nodarbības. RTU IT departaments piedāvā izmantot šobrīd pieejamos risinājumus:
RTU e-studiju vidi Moodle kursu, materiālu, testu un uzdevumu veidošanai,
Microsoft Teams grupas video zvaniem, čatam un failu glabāšanai,
ZOOM grupas video zvaniem, izmantojot RTU e-studiju kursu.
Šajā sadaļā esam apkopojuši īsas video pamācības darbam ar šiem rīkiem.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām sazināties ar IT Pakalpojumu centru (e-pasts – it@rtu.lv, tālr. – 67089999).
Attālināto lekciju vadīšanai izmantojiet Teams, Zoom (vairāk informācijas zemāk)
RTU E-studiju vide (Moodle) - https://estudijas.rtu.lv vai ORTUS.lv Izmantojiet e-studiju vides kursus materiālu publicēšanai studentiem, testiem, mājasdarbu iesniegšanas nodrošināšanai un cita satura publicēšanai.
1. Īsa video instrukcija par RTU studiju vides lietošanu un iespējām
un
2. Vairāk informācijas par Moodle lietošanas iespējām Moodle izstrādātāju Youtube lapā
Izmantojiet Microsoft Teams (turpmāk – Teams) attālinātu apmācību nodrošināšanai ar grupas video zvana un čata palīdzību. Jūs varat studentiem attēlot Jūsu datora darba virsmu, prezentāciju, tāfeli un ierakstīt to visu, ja ir nepieciešamība.
1. Lai
nodrošinātu attālinātu saziņu, Jums nepieciešama web-kamera ar mikrofonu un austiņas vai skaļruņi, ideālā gadījumā portatīvais dators. Tomēr, ja Jums nav pieejama web-kamera vai mikrofons, Jūs tik un tā varat
lietot čatu, lai sazinātos.
2. Īsa video instrukcija par Teams video zvana izveidi, lietošanu un iespējām
3. Vairāk informācijas par Teams lietošanas iespējām Microsoft Youtube lapā
3:43 - Prezentācija par Zoom un Teams atšķirībām
5:38 - Zoom 7:25 - Zoom aktivitātes izveide e-studijās
12:11 - Jautājumi un atbildes par Zoom
12:56 - Kā ieplānot lekcijas Zoom
15:11 - Zoom licences
20:08 - Dalībnieku sadalīšana grupās izmantojot Zoom (Breakout rooms)
21:46 - Vebināra licences
23:38 - Zoom ierakstu veidi
25:32 - Papildus jautājumi par Zoom
30:30 - Jautājums, Lietotāja atslēgšana no nodarbības
32:33 - Jautājums, Kā iegūt Zoom saiti
34:50 - Ieteikums, Par "anotate" no Jāņa Bartušauska
______________
36:25 - MS Teams
38:05 - Kā aplūkot prganizācijas struktūru
40:26 - Grupas un to izveide 42:22 - Atšķirības starp @rtu.lv un @edu.rtu.lv
44:20 - Koplietojami dokumenti
45:47 - Aptaujas 46:50 - Papildus pieejamie rīki
47:30 - Izveidot ieplānotu videozvanu
59:30 - Jautājumi un atbildes
59:31 - Čata un failu piekļūšana reģistrētiem un nereģistrētiem lietotājiem
1:14:53 - Video ieraksti un MS Stream
1:24:00 - Google forms
1:26:21 - Nobeiguma runa, sertifikāti (Liliāna)
Slaidi nodarbības prezentācijai. Studentu informēšanai.
Ir sagatavoti informatīvi slaidi, ko mācībspēki var izmantot nodarbībās, lai iepazīstinātu studentus ar attālināto lekciju norisi, nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu un ētikas vadlīnijām, kas jāievēro lekciju laikā. Lūgums šos slaidus
(atkarībā no vietnes, kuru lietojat) ievietot e-kursos prezentācijas sākumā.
Ko darīt, kad vissaspringtākajā darba laikā uzticamais palīgs dators nebrīdinot piesaka streiku vai ir nepieciešams kādam citam kolēģim vai ģimenes loceklim? Lai sekmētu kvalitatīva studiju procesa norisi un atbalstītu mācībspēkus
ar tehnisko nodrošinājumu, RTU Studiju departaments kopā ar Studentu servisa departamentu ir izdomājis lielisku risinājumu. Šādos gadījumos jums ir pieejams «glābējdators». Esam sarūpējuši piecus datorus Dell Vostro 15 3590.
Datorus ikviens mācībspēks brīžos, kad tas nepieciešams, var bez maksas īstermiņā uz vienu vai vairākām dienām aizņemties Studentu servisā, Ķīpsalā, Āzenes ielā 6, 1. stāvā, un izmantot darba vajadzībām. Visi datori ir aprīkoti
ar kamerām, mikrofoniem un nepieciešamo programmatūru ikdienas darbam un lekciju ierakstiem un nodarbību vadīšanai.
Studentu servisa darba laiks: pirmdienas - ceturtdienas 8.00–20.00, piektdienās 8.00.00–17.00. Darba laika izmaiņas svētku laikā lūgums skatīt mājaslapā.
Šobrīd aicinām iepriekš ar mums sazināties, lai pārliecinātos par datoru pieejamību vai tos rezervētu, rakstot e-pastu: ssc@rtu.lv vai zvanīt:
26363732, 67089364.
RTU ;Studiju ;departaments ;un ;IT departaments aicina izmantot šādu attālināta studiju procesa tehnisko nodrošinājumu, kas pieejams visiem mācībspēkiem.
Vairākās auditorijās mācībspēki tiešsaistes nodarbību vadīšanai vai nodarbību ierakstu veidošanai var izmantot «Logitech meetup 3 in 1» konferenču kameras. Auditorijās esošās kameras nodrošina attālinātu saziņu, izmantojot MS Teams vai ZOOM. Ir iespēja veikt arī ierakstu ar abām minētajām programmām vai arī ar OBS
Studio. Aprīkojuma saraksts un auditorijas
dokumentā.
Noskaidrot auditoriju noslodzi un pieteikties to izmantošanai mācībspēki var, sazinoties ar plānotājiem savās fakultātēs vai Silviju Druviņu, silvija.druvina@rtu.lv.
Ja nepieciešama apmācība vai palīdzība jauno kameru izmantošanā, lūgums sazināties ar RTU IT departamenta Lietotāju atbalsta centru (e-pasts– it@rtu.lv, tālr.– 67089999, Skype – it.lietotaju.atbalsta.centrs).
Sadarbībā ar Studentu servisa departamentu mācībspēkiem ir iespēja bez maksas īstermiņā (līdz vienam mēnesim) aizņemties un izmantot darba vajadzībām koplietošanas datortehniku:
piecus datorus Dell Vostro 15 3590,
desmit vebkameras – Logitech C920S,
piecus statīvus kamerām – Hama Star 75 Photo tripod,
desmit skaļruņus – Logitech S120,
divdesmit austiņas ar mikrofonu – Creative Sound BlasterX H3,
piecas grafiskās planšetes – Wacom one by Wacom (medium),
piecus USB pagarinātājus - Gembird CCP-USB3.
Datortehnika pieejama Ķīpsalā, Āzenes ielā 6, 1, Studentu servisa darba laikā, iepriekš aicinām sazināties: studentuserviss@rtu.lv vai 67089364.
Rīkojums par koplietošanas datortehnikas izmantošanas kārtību un pielikums pieejams dokumentu sistēmā.
Attēli ar auditoriju aprīkojumu un koplietošanas datortehniku galerijā.
Šajā video uzzināsiet par to, kam izmanto šādas aktivitātes un resursus: Uzraksts, Fails, Interneta adrese, Aptauja, Lapa, Uzdevums, kā arī Grupu un Grupējumu izmantošana, Importēšana no citiem kursiem, Video pievienošana no Youtube, izmantojot
EMBED metodi.
Šajā video uzzināsiet par to, kā veidot un kam izmantot Jautājumu bankā jautājumu kārtošanu kategorijās, par testa jautājumiem un paša Testa veidošanu, Konsultāciju moduli, Interaktīvu saturu ar H5P, Dažādu HTML kodu izmantošanu vizuālai noformēšanai,
lai prastu izveidot šādus elementus – Piemērs ŠEIT.