Esam nonākuši izaicinošā situācijā, kas paver daudz jaunas iespējas. Šajā sadaļā strukturēti apkoposim docētājiem noderīgu informāciju attālināta studiju procesa nodrošināšanai. Sadaļa tiks regulāri papildināta, tādēļ aicinām sekot līdzi izmaiņām. Priecāsimies arī par aktīvu līdzdalību, stāstot par savu pieredzi, uzdodot jautājumus un sniedzot savstarpēju palīdzību.
Galvenie ieteikumi:
Nemēģiniet tieši pārnest klātienes mācību norisi.
Pievērsiet galveno uzmanību veidam, kā vislabāk attālināti nodrošināt galvenās mācīšanās funkcijas – skaidri norādījumi studentiem par to, kas ir sasniedzamais rezultāts un kas viņam jāapgūst, kādi mācību materiāli pieejami, kā viņi saņems atgriezenisko saiti un vērtējumu par savu sniegumu.
Dažādojiet studiju procesu.
Neviens nav gatavojies šai situācijai. Tādēļ sākumā maksimāli izmantojiet tos materiālus, kas jau ir pieejami. Lekciju fragmentu video ierakstus, youtube un citās vietnēs atrodamos materiālus, prezentācijas, garākus teksta materiālus u.c. Kombinējiet dažādas metodes, lai sasniegtu nodarbības mērķus.
Ja Jums ir nepieciešams veidot lekcijas video ierakstus, iesakām sekot 5 pamatprincipiem:
Īsi fragmenti– viena gara fragmenta vietā veidojiet vairākus īsus. Ieteicamais viena fragmenta garums ir 20 minūtes.
Viena tēma– katrā fragmentā pieturieties pie vienas tēmas. Norādiet to fragmenta nosaukumā.
Atslēgvārdi– pirms ieraksta veikšanas, sagatavojiet sev īsu konspektu ar galvenajiem atslēgvārdiem. Tas palīdz nenovērsties no tēmas.
Justies ērti – ja kāda iemesla dēļ nejūtieties ērti kameras priekšā, izvēlieties tādus ieraksta formātus, kuros tiek veikta balss ieraksta funkcija, nevis video.
Ātri un vienkārši – sāciet ar vienkāršākiem rīkiem un ierakstiet īsus video, kurus nav nepieciešams montēt. Darbojieties pēc principa “labāk izdarīts, nekā perfekts”. Neesiet pārlieku kritiski pret sevi – ar katru reizi izdosies arvien labāk. Mēs visi mācāmies!