Autotransporta līdzekļu konstrukcija(2),14/15-P

Studiju priekšmeta pirmajā daļā apskatītas autotransporta līdzekļu – vieglo, kravas automobiļu, autobusu, puspiekabju un piekabju principiālā uzbūve un konstruktīvie risinājumi. Studiju priekšmetā izklāstīts atsevišķo transmisijas elementu iespaids uz griezes momenta lielumu, berzes sajūga darbības princips, berzes sajūgu konstrukcijas, sajūgu izslēgšanas pārvadi, hidrauliskie un elektromagnētiskie sajūgi. Apskatīti automobiļu konstrukcijās izplatītākie mašīnu elementi un to kinemātiskie apzīmējumi, mehāniskās pārnesumkārbas, pārnesumu pārslēgšanas un vadības mehānismi, automatizētās, automātiskās un bezpakāpju pārnesumkārbas kā arī sadales kārbas. Aplūkoti kardānu un kardānpārvadu veidi, to izvietojums automobiļa transmisijā, galvenie pārvadi, diferenciāļi, pusasis, riteņu un apriepojuma veidi. Studiju priekšmeta otrajā daļā apskata vieglo un kravas automobiļu vadības iekārtas: stūres iekārtas ar tajās ietilpstošiem stūres mehānismiem, darbības pastiprinātājiem un stiepņu – sviru pārvadiem, bremžu iekārtas ar tajās ietilpstošiem riteņu bremžu mehānismiem, bremžu darbināšanas mehāniskiem, hidrauliskiem un pneimatiskiem pārvadiem, kā arī vieglo un kravas automobiļu virsbūvju veidus un aprīkojumu – logu pacēlājus un tīrītājus, ventilācijas sistēmas, piekabju, puspiekabju konstrukcijas, to sakabināšanas ierīces un bremžu veidus.