Kuģu vadības sistēmas(2),24/25-R

Studiju kurss ietver apskatu par kuģu energoiekārtu un palīgmehānismu kontroles mēraparatūru – temperatūras, spiediena, līmeņa, apgriezienu skaita, šķidruma un gāzu patēriņa, jaudas mērīšanas un kontroles aparatūru , gāzes analizatorus. Tiek apskatītas ungunsgrēka signalizācijas sistēmas un dūmu, liesmu, siltuma detektoru darbības principi.
Studiju kursa ietver arī apskatu par kuģa automātiskās vadības sistēmām - automātiskās vadības un regulēšanas teoriju, AVS klasifikāciju, elementiem un mezgliem un AVS regulatoru shēmas, kā arī kuģu energoiekārtu regulēšanas, vadības un kontroles sistēmas. Tiek apskatīta regulatoru klasifikācija un galvenie likumi, pēc kuriem darbojas regulatori.
Studiju kurss ietver galveno un palīgdzinēju rotācijas frekvences regulēšanas sistēmas, apgriezienu regulatorus, kā arī dzinējus ar “common rail” sistēmu. Studiju kursa ietvaros tiek apskatītas arī galvenā dzinēja ar mainīga soļa dzenskrūvi vadības sistēmas. Tāpat tiek apskatītas galveno dzinēju un palīgdzinēju aizsardzības, signalizācijas, avārijas apstādināšanās ierīces.
Studiju kursa ietvaros tiek apskatītas kuģu palīgmehānismu, kā stūres iekārtas, kompresoru, katlu, insineratoru, degvielas un eļļas separatoru, hidrofora vadības sistēmas un klāja mehānismu vadības un aizsardzības sistēmas. Tiek apskatītas stacionāras ugunsgrēka dzēšanas sistēmas. Tiek apskatītas arī kravas un balasta sistēmas. Studiju kursa ietvaros studenti arī iepazīstas ar dažādām ICMS (Integrated Control and Monitoring systems) sistēmām.
Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/1 un A-III/2 standarta un profesijas standarta prasībām, kā arī ņemot vērā attiecīgo IMO paraugkursu rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus.
Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.