LJA372(2),24/25-R Kuģu elektroiekārtas(2),24/25-R
Studiju kursa 1. daļā studenti tiek iepazīstināti ar kuģa elektroenerģētisko sistēmu, elektrostacijām (galveno un avārijas), kuģa elektrosadali, elektrotīkliem un galvenajiem patērētājiem, kā arī ar principiem, kā tiek ražota un pārvadīta elektroenerģija uz kuģiem un kādi var būt elektrotīklu parametri. Studenti tiek iepazīstināti ar kuģu dīzeļģeneratoru un vārpstas ģeneratoru uzbūvi, konstrukcijas elementiem un parametriem, kā arī automātiskām sprieguma regulēšanas sistēmām. Tāpat studentiem tiek izskaidroti ģeneratoru sinhronizācijas un slodzes sadales principi un izmantotā aparatūra. Studenti arī iepazīstas ar asinhrono dzinēju uzbūvi, parametriem un darbības principu. Tiek apskatītas asinhrono dzinēju palaišanas shēmas. Studenti arī apgūst elektronikas pamatus.
Studentiem tiek skaidroti elektrodrošības noteikumi, elektrisku mērīšanas instrumentu pareiza pielietošana, kā arī nepieciešamie individuālie aizsardzības līdzekļi. Studenti arī tiek apmācīti, kā pareizi lasīt elektriskās shēmas, atpazīt shēmu elementus, kā arī veikt elektrisko ķēžu kļūmju meklēšanu un novēršanu. Studentiem ir paredzētas praktiskā nodarbības, kuru laikā viņi saslēdz asinhrono dzinēju palaišanas shēmas.
Studiju kursa 2. daļā studenti iegūst zināšanas par ģeneratoru automātiskas sinhronizācijas aprīkojumu, aktīvās un reaktīvās slodzes sadales aprīkojumu, aizsardzības aprīkojumu un enerģijas pārvaldības sistēmām (PMS).
Studenti iegūst teorētiskas un praktiskās zināšanas par kuģu mehānismu piedziņas motoru palaišanas aprīkojumu, shēmām, shēmu elementiem un aizsardzības aprīkojumu. Studentiem tiek izskaidroti “soft starter” tipa palaidēji un frekvences pārveidotāji. Studenti veic elektropiedziņu shēmu analīzi. Studentiem ir paredzēts studiju darbs ar šādiem uzdevumiem – kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējums un kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmas izveide un darbības simulācija. Praktiskie darbi un shēmas simulācija ar datorprogrammas palīdzību palīdz studentiem apgūt elektrisko ķēžu kļūmju meklēšanu un novēršanu. Studenti tiek iepazīstināti arī ar kuģu specializēto aprīkojumu.
Studenti iepazīstas arī kuģu augstsprieguma sistēmām, to priekšrocībām un trūkumiem, kā arī riska faktoriem. Studentiem tiek demonstrētas un paskaidrotas darba drošības procedūras, elektriskas pielaides darbam un pārslēgšanas plāna sastādīšana, obligātās un papildus zemēšanas nepieciešamība, rīcība ar sprieguma indikatoriem, to darbspējas pārbaude, un demonstrēta individuālo aizsardzības līdzekļu pareiza pielietošana. Studenti tiek apmācīti noteikt un pielietot visas nepieciešamās augstsprieguma aprīkojuma izolēšanas, norobežošanas no piekļuves un bloķēšanas procedūras, kā arī veikt pārslēgšanas stratēģiju.
Studentiem tiek skaidroti elektrodrošības noteikumi, elektrisku mērīšanas instrumentu pareiza pielietošana, kā arī nepieciešamie individuālie aizsardzības līdzekļi. Studenti arī tiek apmācīti, kā pareizi lasīt elektriskās shēmas, atpazīt shēmu elementus, kā arī veikt elektrisko ķēžu kļūmju meklēšanu un novēršanu. Studentiem ir paredzētas praktiskā nodarbības, kuru laikā viņi saslēdz asinhrono dzinēju palaišanas shēmas.
Studiju kursa 2. daļā studenti iegūst zināšanas par ģeneratoru automātiskas sinhronizācijas aprīkojumu, aktīvās un reaktīvās slodzes sadales aprīkojumu, aizsardzības aprīkojumu un enerģijas pārvaldības sistēmām (PMS).
Studenti iegūst teorētiskas un praktiskās zināšanas par kuģu mehānismu piedziņas motoru palaišanas aprīkojumu, shēmām, shēmu elementiem un aizsardzības aprīkojumu. Studentiem tiek izskaidroti “soft starter” tipa palaidēji un frekvences pārveidotāji. Studenti veic elektropiedziņu shēmu analīzi. Studentiem ir paredzēts studiju darbs ar šādiem uzdevumiem – kuģa elektrosadales principiālas shēmas rasējums un kuģa mehānisma piedziņas elektromotora elektrisko shēmas izveide un darbības simulācija. Praktiskie darbi un shēmas simulācija ar datorprogrammas palīdzību palīdz studentiem apgūt elektrisko ķēžu kļūmju meklēšanu un novēršanu. Studenti tiek iepazīstināti arī ar kuģu specializēto aprīkojumu.
Studenti iepazīstas arī kuģu augstsprieguma sistēmām, to priekšrocībām un trūkumiem, kā arī riska faktoriem. Studentiem tiek demonstrētas un paskaidrotas darba drošības procedūras, elektriskas pielaides darbam un pārslēgšanas plāna sastādīšana, obligātās un papildus zemēšanas nepieciešamība, rīcība ar sprieguma indikatoriem, to darbspējas pārbaude, un demonstrēta individuālo aizsardzības līdzekļu pareiza pielietošana. Studenti tiek apmācīti noteikt un pielietot visas nepieciešamās augstsprieguma aprīkojuma izolēšanas, norobežošanas no piekļuves un bloķēšanas procedūras, kā arī veikt pārslēgšanas stratēģiju.