Pētījumu metodoloģija(1),20/21-P

Studiju kursa ietvaros tiek analizēta pētījuma būtība, pamatjēdzieni un metodoloģija sociālajās zinātnēs ar fokusu uz uzņēmējdarbību un inovāciju, atklājot izaicinājumus kvalitatīvajos un kvantitatīvajos pētījumos un parādot, kāpēc pētījuma kvalitātes nodrošināšanai pastāv nepieciešamība veikt jauktos kvalitatīvos-kvantitatīvos pētījumus. Analizējot pētniecības tradīciju formēšanas vēsturiskos aspektus, studentiem tiek izveidota izpratne par pētījuma domas attīstības gaitu, kas balstās uz indukcijas un dedukcijas principiem. Pētījuma standarta loģika un cēloniskās saiknes starp pētījuma elementiem tiek analizētas ar virkni piemēru, piedāvājot studentiem arī soli pa solim formulēt savu maģistra darba pētījumu problēmu, jautājumus, priekšmetu, objektu, mērķi un uzdevumus, kā arī pamatoti izvēlēties pētījuma metodes. Prezentējot, analizējot un apspriežot katru no šiem elementiem ar kursa biedriem un pasniedzēju, studenti mācās ne tikai izstrādāt pētījuma metodoloģiju, lai atrisinātu ar izvēlēto uzņēmumu saistīto pētījuma jautājumu, bet arī diskutēt.